U bent niet ingelogd. Log in of meld u aan om aan de slag te gaan!

Welkom op Stichting Psyquin, de interactieve zelfhulpwebsite die mensen sterker maakt. Wanneer u al een account heeft, kunt u hierboven inloggen. Nieuwe gebruikers kunnen zich aanmelden. Een account bij Stichting Psyquin is gratis.

Persbericht - Eerste online zelfhulp app voor smartphone op de markt

Eerste online zelfhulp app voor smartphone op de markt - Persbericht 22 mei 2011

Stichting Psyquin, ontwikkelaar van online 'interactieve zelfhulp', brengt als eerste Nederlandse aanbieder van online zelfhulp een smartphone app uit. Met de app, geschikt voor Android toestellen, kan via mobiel internet aan de leermodules van Psyquin gewerkt worden.

In het kader van zorginnovatie is online hulpverlening, oftewel 'e-mental health' bij psychische klachten de laatste jaren in opkomst. Stichting Psyquin richt zich met name op mensen met relatief milde klachten. "Wij gaan uit van het principe van zelfwerkzaamheid. Mensen met milde klachten zijn doorgaans goed in staat om zelfstandig aan oplossingen te werken. Psyquin biedt hun een stap voor stap handleiding en de middelen om hun oplossingen of leerdoelen te bereiken." aldus Marcia Bulder, psycholoog en mede-ontwikkelaar van Psyquin. Daarmee schaart Stichting Psyquin zichzelf niet onder de online hulpverleners, die uit gaan van (online) contact met een hulpverlener. "Doordat er bij interactieve zelfhulp geen inmenging van een therapeut nodig is ontstaat een traject dat volledig anoniem en voor iedereen direct toegankelijk is, terwijl de kosten laag blijven."

Doordat interactieve zelfhulp volledig online en zonder begeleiding van een therapeut werkt kunnen gebruikers altijd en overal werken aan hun online cursus. De webapp geeft toegang tot de leermodules, die zijn opgedeeld in afzonderlijke sessies en een dagboekfunctie. Dankzij de webapp wordt het gebruiksgemak in het werken aan de online cursussen groter. Naar verwachting zullen in de toekomst meer aanbieders hun eigen app gaan uitbrengen.

Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het online bijhouden van een dagboek en het maken van opdrachten zeer effectief kunnen zijn bij het verlichten van milde psychische klachten.

Meer informatie leest u op www.psyquin.nl/android-app.

Artikeloverzicht

Garantie
Indien u niet begonnen bent aan een zelfhulpmodule kunt u, binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, uw geld terugkrijgen. Indien u wel begonnen bent aan de module, maar niet meer dan 10% van de totale module heeft doorlopen kunt u binnen 14 dagen na aanschaf uw geld terugkrijgen.

Interactieve Zelfhulp
Interactieve Zelfhulp is een revolutionaire nieuwe vorm van de traditionele begeleide zelfhulp - een behandelmethode die, volgens recent wetenschappelijk onderzoek, net zo succesvol is als reguliere psychotherapie. Psyquin combineert deze bewezen methode met de laatste ontwikkelingen op het gebied van e-learning en web-technologie. Het resultaat is een behandelmethode die uitblinkt vanwege de hoge flexibiliteit en toegankelijkheid, gecombineerd met een bijzonder laag tarief.

Overzicht van de modules
Betaal veilig met iDeal en begin vandaag nog! In het Moduleoverzicht vindt u informatie over onze modules.

Module: Greep op Faalangst

Module: Minder Piekeren